Aktivnosti u razredu - metode suradničkog učenja

 


Zamjenom mjesta rada kod kuće i rada u razredu, pruža se mogućnost postaviti učenika u centar poučavanja i posvetiti više vremena svakom učeniku u razredu. 

Aktivnosti kroz koje su polaznici tečaja "Flipped Learning" isprobavali u ulozi učenika te o njihovoj primjenjivosti u svojoj nastavi raspravljali s pozicije učitelja: 

1. Think - Pair - Share 

Kroz ovu metodu suradničkog učenja učenici prvo formuliraju vlastite ideje a onda ih raspravljaju, uspoređuju, dopunjuju i razmjenjuju s drugim učenicima, najprije u paru a onda u skupini. 

2. Hot Seat 

Jedan učenik je na "vrućem stolcu"  tj. okrenut leđima učitelju i ploči na kojoj učitelj zadaje riječi koje treba pogoditi. Učenik komunicira samo sa svojom skupinom prema kojoj je okrenut i koji mu moraju što preciznije objasniti zadani termin da bi on došao do točnog odgovora kojeg ne može vidjeti. 

3. Fishbowl 

Učenici sjede u dva kruga. Govore / raspravljaju o zadanoj temi samo učenici u unutarnjem krugu. Učenici u vanjskom krugu slušaju i moraju dati povratnu informaciju kolegama prema kriterijima koji su unaprijed zadani. 

4. Jigsaw model 

Učenici se dijele u skupine a zadatak se dijeli na podzadatke, po jedan dio za svaku skupinu. U jednoj skupini svaki učenik dobiva isti podzadatak i zajedno moraju naučiti svoj dio. Nakon toga se formiraju nove skupine u kojima je svaki član ekspert za jedan dio cijelog zadatka i pridonosi učenju tako da o svom dijelu pouči ostale u svojoj grupi te tako zajedno rješavaju cijeli zadatak. 

5. Brainstorming 

O temi koju zada učitelj učenici u skupini slobodno daju svoje ideje. Ideje se ne odbacuju niti ne kritiziraju i svatko može i treba slobodno izraziti svoje misli o zadanoj temi. 

6. Šest šešira 

Svaki šešir označava gledanje na temu/problem na određeni način. Plavi šešir označava organizatora i osoba koja ga ima određuje proceduru samoga rada na zadatku, rasprave. Bijeli šešir je znak da se iznose samo činjenice a crveni da se govori samo o osjećajima. Žuti šešir označava raspravu o pozitivnim aspektima a crni o negativnima. Zeleni šešir traži samo izražavanje kreativnosti. Aktivnost se može organizirati na više načina. Svaki član skupine može imati svoj šešir i na svoj način doprinositi rješavanju. Također, cijela skupina može imati zadani šešir fokusirati raspravu ovisno o dobivenom šeširu. Ponekad se ne koriste svih šest šešira nego odabrani manji broj od ovih šest mogućnosti. 


Sve ove metode suradničkog se odlično uklapaju u obrnutu učionicu. Omogućuju bolje razumijevanje sadržaja koji se uče, bolji uspjeh i razmišljanje višega reda. 

Na tečaju smo se podsjetili Bloomove taksonomije: 


U obrnutoj učionici učenici su motivirani i aktivni,  atmosfera u razredu i odnosi među učenicima kvalitetniji. 

 




Koraci u izradi lekcije u obrnutoj učionici

  Rad u obrnutoj učionici traži pažljivo planiranje i povezivanje ishoda, vrednovanja, aktivnosti za rad kod kuće i aktivnosti za rad u razr...