Zamjenom mjesta rada kod kuće i rada u razredu, pruža se mogućnost postaviti učenika u centar poučavanja i posvetiti više vremena svakom učeniku u razredu.
Aktivnosti kroz koje su polaznici tečaja "Flipped Learning" isprobavali u ulozi učenika te o njihovoj primjenjivosti u svojoj nastavi raspravljali s pozicije učitelja:
1. Think - Pair - Share
Kroz ovu metodu suradničkog učenja učenici prvo formuliraju vlastite ideje a onda ih raspravljaju, uspoređuju, dopunjuju i razmjenjuju s drugim učenicima, najprije u paru a onda u skupini.
2. Hot Seat
Jedan učenik je na "vrućem stolcu" tj. okrenut leđima učitelju i ploči na kojoj učitelj zadaje riječi koje treba pogoditi. Učenik komunicira samo sa svojom skupinom prema kojoj je okrenut i koji mu moraju što preciznije objasniti zadani termin da bi on došao do točnog odgovora kojeg ne može vidjeti.
3. Fishbowl
Učenici sjede u dva kruga. Govore / raspravljaju o zadanoj temi samo učenici u unutarnjem krugu. Učenici u vanjskom krugu slušaju i moraju dati povratnu informaciju kolegama prema kriterijima koji su unaprijed zadani.
4. Jigsaw model
Učenici se dijele u skupine a zadatak se dijeli na podzadatke, po jedan dio za svaku skupinu. U jednoj skupini svaki učenik dobiva isti podzadatak i zajedno moraju naučiti svoj dio. Nakon toga se formiraju nove skupine u kojima je svaki član ekspert za jedan dio cijelog zadatka i pridonosi učenju tako da o svom dijelu pouči ostale u svojoj grupi te tako zajedno rješavaju cijeli zadatak.
5. Brainstorming
O temi koju zada učitelj učenici u skupini slobodno daju svoje ideje. Ideje se ne odbacuju niti ne kritiziraju i svatko može i treba slobodno izraziti svoje misli o zadanoj temi.
6. Šest šešira
Svaki šešir označava gledanje na temu/problem na određeni način. Plavi šešir označava organizatora i osoba koja ga ima određuje proceduru samoga rada na zadatku, rasprave. Bijeli šešir je znak da se iznose samo činjenice a crveni da se govori samo o osjećajima. Žuti šešir označava raspravu o pozitivnim aspektima a crni o negativnima. Zeleni šešir traži samo izražavanje kreativnosti. Aktivnost se može organizirati na više načina. Svaki član skupine može imati svoj šešir i na svoj način doprinositi rješavanju. Također, cijela skupina može imati zadani šešir fokusirati raspravu ovisno o dobivenom šeširu. Ponekad se ne koriste svih šest šešira nego odabrani manji broj od ovih šest mogućnosti.
Sve ove metode suradničkog se odlično uklapaju u obrnutu učionicu. Omogućuju bolje razumijevanje sadržaja koji se uče, bolji uspjeh i razmišljanje višega reda.
Na tečaju smo se podsjetili Bloomove taksonomije:
U obrnutoj učionici učenici su motivirani i aktivni, atmosfera u razredu i odnosi među učenicima kvalitetniji.