Uvodne aktivnosti - Icebreakers

Dublin, 14. veljače 2022.  

Nakon službenog upoznavanja i predstavljanja plana aktivnosti za prvi dan, vrijeme je za aktivnosti kroz koje sudionici upoznaju ostale članove grupe, domaćine i kulturu zemlje u kojoj se tečaj održava. 

Aktivnosti: 

  • Haon, do, tri 
Sudionici rade u parovima. Učimo da na irskom jeziku ovako brojimo 1, 2, 3. kroz niz zabavnih aktivnosti u kojima parovi slijede upute i broje naizmjenično do tri a u svakom krugu vježbe brojanje prati drugačija uputa, npr. nakon koga broja treba jedan od članova para pljesnuti ruka, potapšati koljena, dići ruke itd. Aktivnost omogućava kretanje, ponavljanjem se riječi brzo zapamte, stvara se ugodna opuštena atmosfera. 

  • Hurling 
Nova podjela u parove nakon koje jedan član svakog para iziđe iz razreda a drugi od učitelja uči potez udaranja loptice u sportu popularnom u Irskoj koji se zove hurling. Kad se ostatak skupine vrati u razred, svatko objašnjava svom partneru kako treba izvesti potez. Dozvoljeno je samo objašnjavati riječima, nema pokazivanja rukama niti imitiranja poteza. Dokaz uspješnosti rada u paru je pravilno izvođenje koje pokušava izvesti član para koji je bio vani i nije vidio učitelja kako to radi. 

Uputa: palica se treba postaviti na loptu kao na slici, brzo povući loptu prema sebi i u zrak a onda je udariti dok je u zraku. 


  • Postaje na zidu 
Na zidovima učionice su papiri s pitanjima koja potiču raspravu, razmjenu mišljenja i upoznavanje sudionika. Npr. što učitelje motivira za učenje, čime bi se bavili da nisu učitelji i sl. 
Sudionici se u malim skupinama kreću po postajama. Pored svakog pitanja mogu ostati pet minuta i raspravljati o temi koju otvara pitanje. 
  • Zauzimanje stava 
Sudionici odlaskom prema dva suprotna ugla učionice pokazuju svoj odgovor na pitanje koje uključuje izbor (jedno ili drugo). Teme pitanja su iz stručnog usavršavanja, života učitelja, interesa za upoznavanje irske kulture. 
  • Biografija u 7 riječi 

Svaki sudionik u kratkom vremenu razmišljanja napiše sedam riječi kroz koje se može predstaviti. U parovima sudionici ispričaju svoju priču a onda prepričaju što su naučili o svom partneru još jednom od sudionika. 
Aktivnost pruža mogućnost razmišljanja o sebi, sažetog izražavanja, postavljanja pitanja da bi se upoznala druga osoba, prepričavanja priče koju smo čuli - vrlo prikladna za sve predmete, posebno za učenje stranog jezika gdje ima i važnost za razvijanje komunikacije na stranom jeziku. 

Koraci u izradi lekcije u obrnutoj učionici

  Rad u obrnutoj učionici traži pažljivo planiranje i povezivanje ishoda, vrednovanja, aktivnosti za rad kod kuće i aktivnosti za rad u razr...